За останні декілька років навіть кооперативний онлайн-режим став чи не обовʼязковим елементом кожної нової компʼютерною гри, навіть якщо мова йде про суто сюжетні проєкти. Іноді додавання такого режиму не викликає цікавості гравців, а в окремих випадках гра отримує фактично нове життя.

Складнощі підрахунку

Сучасна індустрія компʼютерних ігор все більше стає орієнтованою саме на онлайн режим, що дозволяє збирати мільйонну аудиторію гравців, а для самих розробників позначається чималими прибутками. Головний елемент, який додається в такому режимі – можливість взаємодіяти з іншими гравцями та непередбачуваний ігровий процес. За схожим сценарієм розвивається індустрія азартних розваг – популярність набирають Live-казино, проте домінантну роль все ще відіграють традиційні слоти, які зібрані у казино Дуда Бет.

Порахувати точне число онлайн гравців тієї чи іншої гри є непростим завданням через низку причин:

  • Кросплатформеність – гра з різних пристроїв;
  • Приватність даних – деякі компанії не бажають ділитися цифрами;
  • Боти та фейкові акаунти.

Одним з альтернативних способів вимірювання популярності конкретної компʼютерної гри стала платформа Twitch, де онлайн-трансляції можуть збирати мільйони глядачів одночасно.

Беззаперечні лідери

Станом на 2024 рік найпопулярнішою грою за кількістю онлайн-гравців залишається Minecraft завдяки своїй широкій аудиторії та можливості для творчості та досліджень. Цього року грі вже виповнилося 15 років, а щомісячна кількість активних гравців досі сягає 160 млн.

Певною мірою альтернативою Minecraft вважається проста гра Roblox, піковий онлайн якої на початку 2024 року сягнув 9,7 млн гравців. Довгий час серед лідерів за цими показниками була гра Counter-Strike 2, проте саме у 2024 році було зафіксовано падіння активної аудиторії до історичного мінімуму – менше мільйона гравців. До речі, через це гра навіть втратила першість у Steam. На зміну легендарній CS приходять інші шутери – наприклад, Fortnite на піку міг похвалитися аудиторією у 3,9 млн геймерів.