За останні декілька років зручне спілкування у месенджерах практично замінило телефонні дзвінки та листи. Однак їхня зручність і доступність часто призводять до порушення норм ввічливості та створення дискомфорту для співрозмовників, втім, якщо дотримуватися кількох простих, а іноді навіть очевидних правил, то комунікацію можна зробити більш ефективною для обох сторін.
Особистий простір та чіткі формулювання
Месенджери вже давно вийшли за рамки простих додатків для спілкування, перетворившись на універсальні платформи для роботи, обміну інформацією та навіть ведення бізнесу. Деякі навіть все більше приміряють на себе роль повноцінних ЗМІ, як, наприклад, Telegram, а в індустрії азартних ігор такі майданчики використовують для взаємодії з гравцями – казино Ельдорадо здійснює роботу служби підтримки через Telegram та Viber.
В усьому світі такі платформи стали місцем, де переплітаються різні аспекти нашого життя – від особистих бесід із друзями до офіційного листування з колегами. Але разом із цим зросла й потреба у дотриманні певних правил етикету:
- Лаконічність та зрозумілість;
- Відсутність помилок;
- Урахування часу для листування.
Також у діловому листуванні не заведено очікувати миттєвої відповіді або писати декілька повідомлень поспіль.

Текст – найкращий друг
Голосові повідомлення стали однією з найбільш спірних функцій у месенджерах. Вони зручні для тих, хто хоче швидко поділитися думкою, не набираючи текст, але нерідко створюють незручності для одержувача. Не всі мають змогу прослухати аудіо у потрібний момент, особливо якщо перебувають у громадському місці чи на роботі.
Окремі месенджери пропонують зручне розв’язання цього питання – розшифровку аудіоповідомлень, проте доступ до такої функції є далеко не у всіх. Вважається, що надсилати такі голосові повідомлення доречно лише за згоди співрозмовника.
Те ж стосується і робочих документів, адже смартфон не завжди є зручним інструментом для роботи з ними, тому файли зручніше надсилати безпосередньо на електронну пошту. Також важливо дотримуватися однієї платформи для спілкування, а не писати у різних месенджерах.
Ще однією шкідливою звичкою є розбивання однієї думки на декілька повідомлень. Насамперед у діловому листуванні необхідно дотримуватися чіткості та лаконічності, проте навіть у побутовому дружньому листуванні 5-6 повідомлень поспіль з єдиним питанням є недоречними, якщо завжди простіше сформулювати думку у парі речень.
Останні коментарі